Vyhřívání

06.10.2011 20:00

Rozhodl jsem se pro vlastní výrobu vyhřívání sek.zrcátka na můj dalekohled 400f4.5, použil jsem odporový drát 18ohm/m, neutrální silikon, autoadaptér nastavitelný 1.5-12V/2000mA (na který jsem nalezl odkaz na  www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1105017610/30  od člena AF. LKamarad) ,při 12V 0.6A má výkon 7,7W, při první zkoušce jsem  topil jen na 7.5V to je 3W a 0.4A,a musím říct, že po necelých 5h kdy byl celý dalekohled pod vrstvou vody se sekundár neorosil.

 

 

Nejprve jsem udělal takovou formu (plexisklo,hadička a tavné lepidlo)ve tvaru rozvinutého uchytu sek.zrcátka, do které jsem navinul odporový drát, doporučuji předem očistit konce pro pozdější letování,poté jsem celou formu vylil neutrálním silikonem,drát jsem uchytil po obvodě rozvin.pláště na takové hřebíčky a mezi ně jsem drát namotal,po zaschnutí silikonu asi 2dny jsem z formy vytáhl hřebíčky a pomalu vyjmul silikon, ještě doporučím formu před nalitím silikonu vymazat něčím mastným.Přívodní kabel šel docela těžko naletovat ale podařilo se,pro jistotu jsem ho ještě upevnil rozříznutou svorkovnicí(elek.čokoláda).

Je to krásně ohebné a přidělat to stačí obyčejnou gumičkou.Silikon by teplotu měl vydržet je na 200C a je neutrální takže by neměl vadit ani odpor.drátku. 

Celkově to vyšlo na pár korun - 150kč zdroj,28kč odpor.drát, 135kč silikon no a pár drobností na výrobu přípravku co se válí doma :-)

 

 

Zde je ještě ten zdroj.